Onze klachtenprocedure

Het pensioenfonds probeert je zo goed mogelijk te helpen. Toch komt het voor dat je ergens niet tevreden over bent. Neem in dat geval meteen contact met ons op. Vaak is de klacht dan op te lossen.

Ook als je geen klacht hebt, is je mening trouwens welkom! Daarmee help je ons onze service verder te verbeteren.

Stap 1: je meldt je klacht bij de klachtencoördinator

Je bereikt de klachtencoördinator via het contactformulier op de website, of met een brief naar dit adres:

Bedrijfstakpensioenfonds voor de Reisbranche (Reiswerk Pensioenen) 
P/a Centric Pension and Insurance Solutions B.V. 
Betreft: Klacht
Postbus 425 
3400 AK IJsselstein

De klachtencoördinator registreert je klacht en binnen 10 werkdagen reageren we op je klacht.

Stap 2: misschien ga je in beroep bij het bestuur

Dat doe je als je niet tevreden bent over de klachtafhandeling. In dat geval stuur je een brief naar het bestuur van je pensioenfonds. Het bestuur doet dan een uitspraak over de klacht. Stuur je brief naar: 

Bedrijfstakpensioenfonds voor de Reisbranche (Reiswerk Pensioenen) 
P/a Centric Pension and Insurance Solutions B.V. 
Betreft: Bestuursklacht  
Postbus 425 
3400 AK IJsselstein

Je kunt je brief ook mailen.

Stap 3: misschien legt je je klacht voor aan de Ombudsman Pensioenen

Dat doe je als je het niet eens bent met de beslissing van het bestuur van het pensioenfonds. Je bereikt de landelijke Ombudsman Pensioenen via dit adres of telefoonnummer:

Ombudsman Pensioenen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag

Telefoon: (070) 3499 620