Contact en service

Je hebt een vraag of opmerking. Hoe kunnen wij je helpen?

Veelgestelde vragen

Dit zijn vragen die vaak worden gesteld:

Op Mijnpensioenoverzicht.nl vind je alle pensioenaanspraken die voor jou bij pensioenfondsen en verzekeraars geadministreerd zijn. Om jouw gegevens in te zien, log je in met DigiD.

Ieder jaar ontvang je een Uniform Pensioenoverzicht (UPO). In dit overzicht zie je hoeveel pensioen je hebt opgebouwd. Je pensioen is belangrijk. Bekijk het overzicht daarom goed. Uitleg over het overzicht vind je op deze pagina met de antwoorden op veelgestelde vragen over het UPO

Zelf rekenen met je pensioen? Dat kan met de pensioenplanner!

Kom je in dienst bij een werkgever in de reisbranche? Dan ben je meteen deelnemer aan onze pensioenregeling. Je bouwt pensioen op vanaf 21 jaar.

Binnen onze pensioenregeling kun je geen extra pensioen opbouwen. Buiten de regeling zijn er verschillende mogelijkheden om je pensioen aan te vullen. Bijvoorbeeld via banksparen of het afsluiten van een levensverzekering. Op Mijnpensioenoverzicht.nl vind je een overzicht van al je pensioen- en AOW-bedragen.

Bij onze pensioenregeling ga je met pensioen als je 67 jaar bent. Je mag ook eerder of later stoppen met werken.

Als je pensioen opbouwt, krijg je 1 keer per jaar een pensioenoverzicht van ons. Dat bekijk je in Mijn pensioen. Bouw je geen pensioen meer bij ons op of ben je gepensioneerd? Dan krijg je eens in de 5 jaar een pensioenoverzicht van ons.

Nee, je blijft op dezelfde manier pensioen opbouwen. Als je overlijdt, kan jouw partner recht hebben op partnerpensioen.

Als je gaat trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaat, hoef je jouw partner niet aan te melden. Ga je samenwonen of woon je in het buitenland? Meld je partner dan altijd zelf bij ons aan.

Als je binnen Nederland verhuist, hoef je dit niet aan ons door te geven. We krijgen je gegevens al van de gemeente waar je woont. Woon je in het buitenland? Dan moet je jouw nieuwe adres wel zelf aan ons doorgeven.

We versturen het welkomstbericht als je in dienst komt, maar ook bij sommige andere wijzigingen. Bijvoorbeeld als je bij een andere werkgever binnen de branche gaat werken of als jouw werkgever van rechtsvorm verandert. Je bent en blijft deelnemer bij ons fonds.

Waardeoverdracht is niet van de ene op de andere dag geregeld. Heb je bij ons waardeoverdracht aangevraagd? Dan kun je altijd tussentijds navragen hoe je waardeoverdracht ervoor staat.

Heb je maar weinig pensioen bij ons? Dan mag het pensioenfonds dit pensioen afkopen. Je krijgt het pensioen dan in 1 keer, in plaats van een (maandelijkse) pensioenuitkering. We maken hiervoor een nieuwe berekening van je pensioen. 
We sturen je een afkoopvoorstel als je aanspraken onder de afkoopgrens van € 450,- liggen en je minimaal 2 jaar geen pensioen bij Reiswerk Pensioenen opbouwt.

Hier staat meer informatie over het afkopen van pensioen.

Naar alle veelgestelde vragen.

Staat je vraag er niet bij?

Stuur een e-mail

Informatie over jouw pensioensituatie vind je in Mijn pensioen.

Inloggen Mijn pensioen

Telefoon

Bel ons op 088 919 38 40. Op werkdagen zijn wij bereikbaar tussen 8:00 en 18:00 uur.

Postadres

Bedrijfstakpensioenfonds voor de Reisbranche (Reiswerk Pensioenen)
P/a Centric Pension and Insurance Solutions B.V.
Klant Contact Center
Postbus 425
3400 AK IJsselstein

Je hebt een klacht?

Het pensioenfonds probeert je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Ben je toch niet tevreden over de dienstverlening? Hier vind je onze klachtenprocedure.