Veelgestelde vragen over Pensioenaangifte

Dit zijn de meestgestelde vragen over Pensioenaangifte.

Je kunt per administratieve eenheid (loonheffingennummer) een machtiging aanvragen. Log in op Pensioenaangifte en kies op de startpagina voor /Instellingen/Machtigingen. Je krijgt per e-mail een machtigingscode voor je administrateur.

U kunt zelf een machtiging aanvragen voor Pensioenaangifte. Uw werkgever moet hier wel mee akkoord gaan. Log in op Pensioenaangifte en kies op de startpagina voor /Instellingen/Machtigingen. Uw werkgever krijgt een e-mail met een machtigingscode en stuurt deze door naar u. U kunt de machtigingscode daarna direct activeren bij /Instellingen/Machtigingen. Heeft u nog geen account voor Pensioenaangifte? Dan kan uw werkgever een machtigingscode voor u aanvragen en aan u doorsturen. U kunt de machtigingscode daarna gebruiken om een account mee aan te maken.

Je doet pensioenaangifte en krijgt als resultaat een 'bevinding'. Dat houdt in dat er een onjuistheid is in je pensioenaangifte bij 1 of meer werknemers. 

  • Log in op Pensioenaangifte.nl
  • Je krijgt een overzicht van je resultaten. 
  • Per bevinding lees je hoe je de bevinding oplost. Je kunt een pensioenaangifte alleen wijzigen door een aanpassing in je salarispakket. Je corrigeert de onjuistheid zelf. Wij kunnen dit niet voor je doen. 
  • Voer de aanpassing door en doe opnieuw pensioenaangifte.

Meer informatie staat op pensioenaangifte.nl/Resultaten/bevindingen

Log in bij Pensioenaangifte en kies voor /Instellingen/E-mailadres voor resultaten. Hier kunt u uw e-mailadres aanpassen. Let op: uw e-mailadres voor resultaten kan dus een ander adres zijn dan het e-mailadres dat u heeft opgegeven om vergeten inloggegevens op te vragen.

Als u uw administrateur heeft gemachtigd voor Pensioenaangifte, krijgt u na iedere pensioenaangifte allebei een terugkoppeling. Wilt u zelf geen terugkoppeling meer ontvangen? Log in op Pensioenaangifte en pas dit aan bij /Instellingen/E-mailadres voor resultaten.